2011. október 11., kedd

Etnikai konfliktusok a börtönben

Elkezdtem a képek feldolgozását. Rengeteg falfirka van a témában, de majd rajzokban egy kicsit mélyebbre is ások. A falfirkákat majd csoportosítani próbálom, azaz egy posztban több kép fog szerepelni. A téma rendkívül rázós. Régi börtönügyi szemlékből is fogok képeket szkennelni. Az egész egy CEU konferencia okán érlelődik bennem. Elfogadták az absztraktot, de végleges program még nincs. Azt hiszem, hogy interenetes (forrás)bázis nélkül nem is mernék belekezdeni egy ilyen előadásba. Minden visszaigazolható és bárki számára megtekinthető lesz.
Ma fókuszcsoportot tartottunk a főiskolán, és kérdeztem a hallgatókat, hogy az alábbi festmény miért "roma".
Balogh Zsolt gyűjtése (a fotót át kellett alakítani - FG)
A következő válaszok születtek:
1. A ruházat miatt (kendő, színes, akár indiai is lehet, de arról a raboknak fogalmuk sincsen)
2. Bőrszín (barna, a romák valóban ennyire barnák, még ennél is vannak barnábbak, néha egészen feketék, a szín nincsen eltúlozva)
3. Színválaszték (a piros szín erősen kirívó, a romák szeretik a rózsát, annak van ilyen színe)
4. Arc/mimika (széles az arca, megkeseredett, mintha fintorogna, a rúzs színe erős)
5. Az orra széles
6. Koszos kéz (lehet, hogy véraláfutás, a másik kézen furcsák az ujjak)
7. A szeme (lehet, hogy vak, ez érdekes párhuzam Modiglianival, vagy Marylin Mansonnal), lehet, hogy sírni akar, és a kendővel törli a könnyeit
8. A gyümölcsök (lehet, hogy pálinkához szedte)

A rajz önkifejezés. Az identitás egyik része az etnikai hovatartozás. Vajon mennyire erősödik ez a börtönben? Ha erősödik, mennyire része ez az etnikai konfliktusoknak?

Nincsenek megjegyzések: