2011. február 21., hétfő

"A szexuális depriváció rendkívül ősi, és a termékenységgel van összefüggésben"

Mit jelent a cím?


Nagyon nehéz ez a kérdés, de mivel én magam írtam le a fenti mondatot, megpróbálok válaszolni rá. Tudom, hogy darázsfészekbe nyúlok.
A fenti mondatot kissé hiányosan, vagy talán sietve fogalmaztam meg, helyesen, vagy inkább kiegészítve így szólna: "A szexuális derpriváció rendkívül ősi, a termékenységgel összefüggő tudattartalmakat hív elő."

Ha elhisszük, hogy a Willendorfi Vénusz alkotói tudatosan helyeztek bizonyos felhívó jellegeket és tartalmakat a szoborra, akkor ez a tudat az emberiségben 24 ezer éves, de valahogyan el lett nyomva. Pedig nagyon úgy tűnik, hogy ezen alapszik az emberi kultúra.
Természetesen a mi tudatunkban - itt a "mi" alatt a modern törvénytisztelő embert értem - lézetik a primitív és a civilizált kultúra közötti különbségtétel. Valamiért mi a civilizált kultúrát fogadjuk el, és annak a tudattartalmaival vagyunk hajlandóak szembesülni. Azonban a világunkban lézetik a "primitív" kultúra is. A börtönben olyan emberek vannak, akik elutasítják a civilizált kultúrát, és talán éppen ezért kerülnek oda - mondhatná egy abolicionista, evolucionista vagy anarchista felfogású gondolkodó. Azaz a börtönben a primitív kultúrával szembesülünk. Ez a primitív kultúra egybecseng a Willendorfi Vénusszal, legalábbis a termékenységi szimbólumok terén.
A börtönben a szexuális depriváció hatására ősi tudattartalmak jönnek elő. Ezek a termékenységgel kapcsolatosak.
Most jön az érdekes:
Az ősi kultúra tovább él a börtönben, a civilizált kultúra minden nyomásának ellenére. Azért nagy a nyomás, mert  az ősi kultúra, a terméktelenség előtti kultúra. Nem véletlen az sem, hogy a pszichiátria vagy a pszichodiagnosztika a pszichopátia vagy az antiszociális személyiségzavar egyik sarkalatos pontjának tartja a promiszkuitást.

Lehet, hogy túlságosan börtöncentrikus a gondolkodásom, és lehet, hogy túl merészek a logikai következtetéseim, azonban mégis továbbmennék.

Az euroatlanti kultúrában a "börtön" a terméktelenség harca a termékenységgel szemben. Ugyanis a terméktelenség az államalkotó erő. A termékenység a mi kultúránkban elvesztette a fajfenntartó jellegét és erejét. Az utódok gondozása, nevelése és uniformizációja most fontosabb a faj fenttartása érdekében, mint maga a termékenység. (Pl.: Nyugat-Európa és hazánk népessége fogy...) Minden ezzel ellenkező tendenciát szankcionál a társadalom. Maga a modern oktatás is a termékenység kultúrájának cáfolataként jött létre (Lásd: Foucault és Bourdieu tanai). Ezért keletkezik a tabu a "féktelen" szexus körül. Érdekes ilyen szempontból, hogy a pornográfia sem "féktelen" szexus, hiszen nem tartozik hozzá a megtermékenyítés, mégis a termékenység felhívó ingereivel működteti önmagát.

A bal oldali képen egy börtönrajzot láthatunk, amit egy falra készítettek. Ebben a blogban még durvább, tabudöntőbb képeket is fogunk elemezni, azokat szándékosan későbbre tartogatom. Ezen a képen is egy női torzót láthatunk a sematikus melleivel, a köldökével - ami a meztelenségre utal - valamint az elnagyolt csípőjével. Az arc az érdekes. A rajz egy magyar börtönben készült, azonban más kultúrák jegyeit viseli: ilyen a harmadik szem jelölése vagy a teltebb száj, és a "mongoloid" szem. Korántsem mondom azt, hogy ez a rajzolóban tudatos volt, ez bennem tudatos, hiszen én olvasom és interpretálom a rajzot. Ezen a rajzon szerintem ugyanúgy egy ősnőt látunk, mint a Willendorfi Vénuszon. Azt Európában találták jellegzetesen afrikai jegyekkel, ezt pedig itthon, ázsiai jegyekkel. Ez a rajz a mainstraim uniformizációval ellentétes jegyeket visel magán. Még akkor is ellentétes, ha ezt a képet egy ázsiai rab rajzolta, ami nem lehetetlen.
Megjegyzés küldése